tirsdag den 3. april 2012

Colleen Coble - Lonestar Homecoming





Colleen Coble
Lonestar Homecoming
322 sider










Lonestar Homecoming er en bog, jeg har fået i gave, umiddelbart var det nok ikke en bog, jeg selv ville vælge. Tema er et kristent kærlighedsdrama.

Bogen handler om Gracie og hendes datter Hope, der flygter fra Gracies forlovede, da et mexikansk kartel dukker op om morgenen på Gracies bryllupsdag. Gracie og Hope stikker af og møder hverdagshelten Michael, der har været soldat i Irak og nu er vendt hjem for at passe på sine 2 børn, hvis mor netop er død. Michael og Gracie hjælper hinanden med at udvikle deres svage sider og en romance spirrer... blabla bla.. men ihvertfald drama, kærlighedsdrama og ikke mindst spændingsdrama da Gracies eks-forlovede og hans far kartellederen Vargas forsøger at få hele den nye lykkelige familie ødelagt (og dræbt) i deres jagt på geværsmugling over den amerikansk/mexikanske grænse.

Bogen er skrevet i et nemt læseligt romantisk sprog (uden at have læst noget af Danielle Steele, forestiller jeg mig, at deres skrivemetode er meget ens). Historien foregår skiftevis fra Gracie og Michaels synspunkt, og selvom der er dybe problemer, er det den personlige udvikling og åbenhed, der er det gennemgående dybe emne. Tja, det er en letlæst, ret forudsigelig bog med masser af drama - og så heller ikke mere end det. Savner nogle læselige udfordringer i bogen.

1:5 stjerne fra mig, fordi at den er nemt læselig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar