torsdag den 6. september 2012

Jane Aamund - Dengang det var sjovt



Jane Aamund
Dengang det var sjovt 
Erindringsglimt
Biografi
229 sider
















"Dengang det var sjovt" er, den første bog af Jane Aamund jeg har læst, jeg fik den med et ugeblad, som min mor sendte over, og da jeg kender flere, der er glade for hendes hendes bøger, og jeg nu lige havde den liggende, tænkte jeg, at det var god sommerlæsning.

Bogen er en erindringsroman, som handler om oplevelser, Jane Aamund har haft som journalist på Berlingske Tidende. Hvert kapitel i bogen er en ny personlig historie, mange af dem omhandlende folkekære kendte mennesker Jane Aamund har stiftet bekedtskab med. Eksempelvis; som da hun interviewede Dirch Passer, som den sidste inden han døde, en arbejdsrejse til Sicilien, interview med Simon Spies og arbejdslivet på avisen.

Jeg er generelt ikke fan af biografier - og heller ikke denne. Jane Aamund har oplevet rigtig mange spændende ting og mødt nogle meget spændende mennesker, hvilket gør, at hvert kapitel i sig selv er spændende, alligevel fungerer skrivemåden med en ny historie i hvert kapitler bare ikke for mig. Der er ingen rød tråd imellem historierne, og det irriterer mig, da man som læser konstant må bryde sit læsemønster. Historierne havde nok fungeret som blog, men som en bog mangler der altså noget sammenhæng imellem historierne.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar