onsdag den 1. maj 2013

J.K Rowling - Harry Potter and the Chamber of Secrets


J.K Rowling
Harry Potter and the Chamber of Secrets
Harry Potter 2









Efter for nyligt at have besøgt Warner Bros Studio Tour - The making of Harry Potter synes jeg, at det var på tide at gen-gen-gen læse serien om Harry Potter denne gang og for første gang på originalsprog.

I anden bog om Harry Potters eventyr vender Harry Potter og hans venner tilbage til troldmands og hekseskolen Hogwarts. Harry og Ron når på mystisk vis ikke med toget Hogwatsekspressen fra Platform 9 3/4 og vælger, at tage mr Weasleys fortryllede bil og flyve, dette ikke helt uden problemer, da de flere steder bliver set af mugglere, og da bilen styrter ned i skolens store modstridende træ. Problemerne øges, da Hemmelighedernes Kammer åbnes, og flere halvblods eller mugglerfødte troldmæld bliver overfaldet og forstenet. Harry, Ron og Hermione kan ikke bare se til og bliver hurtigt opslugt af mysteriet om Hemmelighedernes Kammer.


Bogen er fyldt med fantastiske personligheder som Dobby familien Malfoys husalf, den forfængelige professer Gilderoy Lockhart og edderkoppen Aragog. Endnu engang bliver man fyldt med humor, spænding og en medrivende fortælling.

Det er det hele værd at gen-gen-gen-læse Harry potter serien.

4 kommentarer:

  1. Åh. Jeg har også længe gået og overvejet, om jeg skulle finde de elskede bøger frem igen. De er altid en genlæsning værd.

    SvarSlet
  2. Rikke - du må igang, de er absolut et gen-læs værd!

    SvarSlet
  3. Jeg er også lige begyndt at gen-gen-genlæse Harry Potter, og også for første gang på originalsproget. Jeg er dog kun nået igang med den første, men glæder mig til at opleve den pragtfulde fortælling på engelsk - og benytter lejligheden til at få indkøbt serien som e-bøger.
    Vh. Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, man kan vist ikke læse H.P for mange gange. Jeg låner bøgerne på biblioteket i denne omgang, så der går lidt tid imellem bøgerne. Men synes alligevel at 2 sæt bøger var lige i overkanten til bogreolen... :)

      Slet